Hubungan Antara Pola Asuh Orang Tua Dengan Perilaku Sosial Pada Anak Usia Dini di PAUD Tunas Bangsa Kota Padang

Authors

  • Siti Nur Ajizah Universitas Negeri Padang
  • Ismaniar Ismaniar

DOI:

https://doi.org/10.24036/jfe.v3i4.109

Abstract

The background of this study is the poor parenting practices of parents in PAUD Tunas Bangsa, Padang City, which are a result of the pupils' subpar social skills. (1) To gain a general understanding of parenting practices in PAUD Tunas Bangsa, Padang City. (2) Visit Tunas Bangsa PAUD Padang City for a general review of social behavior in young children. (3) examining at PAUD Tunad Bangsa in Padang City how parenting practices and social behavior in young children relate to one another.This study is a quantitative correlational study, with the objective of determining the relationship between the independent and dependent variables. 28 pupils made up the study's population. This study used simple random sampling as its method of sampling.

References

Anisah, A. S., Katmajaya, S. S., Hakam, K. A., Syaodih, E., & Zakiyyah, W. L. (2021). Pengaruh Kecerdasan

Emosional terhadap Sikap Sosial pada Siswa Sekolah Dasar. Jurnal Pendidikan UNIGA, 15(1), 434–443.

Apriani, I. D. (2020). Pengaruh Perfeksionisme Siswa dan Pola Asuh Orang Tua terhadap Prestasi Belajar.

Psikoborneo: Jurnal Ilmiah Psikologi, 8(1), 48–56.

Arikunto, S. (2019). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.

Ariska, D., & Yaswinda. (2023). Pengaruh Percobaan Magnet terhadap Kemampuan Berpikir Kritis Anak

Usia 5-6 Tahun di Taman Kanak-Kanak. Jurnal Pendidikan Tambusai, 7(1), 1474–1480.

Asadi, H., & Suryana, D. (2020). Studi Deskriptif Pengaruh Permainan Snakes and Ladders terhadap

Perkenalan Kosakata Bahasa Inggris Anak Usia Dini. Jurnal Pendidikan Tambusai, 4(3), 2993– 3006.

Ekawati, M. (2019). Teori Belajar Menurut Aliran Psikologi Kognitif serta Implikasinya dalam Proses Belajar

dan Pembelajaran. E-TECH: Jurnal Ilmiah Teknologi Pendidikan, 7(12), 1–12.

Fatimah, S. (2019). Studi Pola Asuh Orang Tua Pada Era Modern di Kota Tarakan. Jurnal Bimbingan dan

Konseling Borneo, 1(1), 42–46.

Fauzi, M. (2020). Dakwah dan Perilaku Sosial Jama’ah Tabligh di Masjid Jamik Nurul Rahman Pasean

Pamekasan Madura: Perspektif Tindakan Sosial Max Weber. Skripsi. UIN Sunan Ampel Surabaya.

Fitri, A. N., Steffani, C., & Afifah, S. (2022). Mengenal Model PAUD Beyond Centre and Circle Time (BCCT)

untuk Pembelajaran Anak Usia Dini. Jurnal Anak Usia Dini Holistik Integratif (AUDHI), 4(2), 72–78.

Hadi, A. (2019). Hubungan Pola Asuh Orang Tua dengan Prestasi Belajar Siswa di MI Darul Ulum Talaga

Ganding Sumenep. Kariman: Jurnal Pendidikan dan Keislaman, 7(1), 59–70.

Iftitah, S. L. (2022). Upaya Guru Dalam Membimbing Anak Hiperaktif di TK PKK Tanjung Pademawu

Pamekasan. Jurnal Anak Usia Dini Holistik Integratif (AUDHI), 5(1), 15–22.

Downloads

Published

2023-11-16

How to Cite

Ajizah, S. N. ., & Ismaniar, I. (2023). Hubungan Antara Pola Asuh Orang Tua Dengan Perilaku Sosial Pada Anak Usia Dini di PAUD Tunas Bangsa Kota Padang. Jurnal Family Education, 3(4), 479-488. https://doi.org/10.24036/jfe.v3i4.109